PORADNIKI

odzież robocza z oznakowaniem

Wydaje się, że nie trzeba nikogo namawiać na stosowanie odzieży roboczej z oznakowaniem firmowym. Korzyści jest wiele, a koszt oznakowania relatywnie niewielki w porównaniu do kosztu samych ubrań roboczych lub promocyjnych. Jest szereg argumentów, dla których warto żebyśmy zadbali o oznakowanie. W tym krótkim podsumowaniu postaramy się zestawić argumenty przemawiające za oznakowaniem odzieży pod krótkich hasłem „odzież robocza z oznakowaniem – 3 x na tak”.

 

1. Doskonała promocja firmy

 

Podstawowa kwestia, o której myślimy w sposób całkowicie naturalny to efekt marketingowy. Poprzez odzież roboczą z oznakowaniem promujemy firmę w pozytywny sposób. Oznakowanie w tym kontekście ma zastosowanie najczęściej w trzech sytuacjach:

 

  • Odzież dla pracowników firmy z pierwszej linii, mających kontakt z klientami. Oznakowanie odzieży w sposób jednoznaczny wskazuje na firmę, w której pracownik pracuje. Ważne jest, żeby pracownik był wizytówką firmy, niezależnie od zawodu i branży. Spójna kolekcja odzieży z przemyślanym oznakowaniem bardzo mocno wpływa na odbiór firmy przez klienta.

 

odzież robocza z oznakowaniem firmowym

 

  • Odzież dla pracowników firmy pracujących na produkcji, w magazynie – nie mających kontaktu z klientami. W tym przypadku z pewnością istotniejszy jest aspekt wygody, komfortu, jakości i dopasowania odzieży do wymogów stanowiskowych. Niemniej jednak oznakowanie pozwala budować poczucie przynależności do firmy. Dodatkowo bardzo często ważne jest, żeby oznakować odzież imieniem lub inną unikalną informacją. Może to być np unikalny numer przypisany do pracownika lub kod kreskowy.

 

  • Odzież na potrzeby reklamowe – nierzadko firmy decydują się na sprzedaż, rozdawanie lub przekazywanie odzieży w formie nagród w ramach programów lojalnościowych. Tu istotności oznakowania nie da się przecenić. Na pewno musi być trwałe, estetyczne i gwarantować jakość. Klient lub odbiorca musi mieć przekonanie, że produkt, który dostaje, jest jakościowy, a oznakowanie powinno budzić dobre skojarzenia z marką.

 

2. Zaufanie klientów

 

Budowanie zaufania klientów poprzez znakowanie odzieży brzmi jak stwierdzenie nieco na wyrost, ale w naszej ocenie jest ono całkowicie uzasadnione. Klient, mając kontakt z przedstawicielem danej firmy, z pewnością zwróci uwagę (świadomie lub podświadomie) nie tylko na jakość i sprawność obsługi, ale też na to w co ubrany jest pracownik. Szczególnie to widzimy na przykładzie firm kurierskich. Tam każdy kurier zawsze jest ubrany w przykuwające uwagę, estetyczne i jakościowo oznakowane ubranie. Nie jest to efekt przerośniętych budżetów marketingowych, tylko przemyślany zabieg mający na celu budowę zaufania do marki. Podobnie jest z odzieżą na stacje paliw – klient wraca tam, gdzie jest dobrze obsłużony. A oznakowana odzież jest jednym z czynników budujących odbiór firmy przez klienta i dobre skojarzenia z marką.

 

3. Doskonała relacja korzyści do ceny

 

Kolejnym argumentem na tak przemawiającym za odzieżą roboczą z oznakowaniem jest jej relatywnie niewielka cena w porównaniu do kosztu samej odzieży. Oczywiście ta proporcja jest inna w przypadku prostego t-shirtu i kurtki typu softshell. Niezależnie jednak od rodzaju odzieży można dobrać taki rodzaj oznakowania, który będzie spełniał kryteria jakości do ceny w przypadku:

  • odzieży promocyjnej lub korporacyjnej na ogół stosuje się sitodruk, który jest ekonomicznym rozwiązaniem przy większych nakładach,

 

  • odzieży roboczej na stanowiska, które nie wymagają szczególnego kontaktu z klientem, na ogół stosuje się naszywki drukowane. Są one szczególnie atrakcyjne z tego powodu, że są trwałe i dają dobre odwzorowanie logotypu. Po ich obrzuceniu overlockiem (quasi-ramka dookoła naszywki) dają efekt haftu, więc zachowana jest estetyka, a jakość naszywki powoduje, że nie traci parametrów nawet po wielokrotnym praniu odzieży,

 

  • odzieży roboczej, promocyjnej i korporacyjnej na stanowiska bardziej wyeksponowane na klientów, najczęściej stosuje się hafty lub flex/flock – są to bardziej szlachetne, nowoczesne, atrakcyjne wizualnie formy oznakowania. Dobór właściwej formy oznakowania zależy od branży, ale też od nakładu, poziomu skomplikowana logotypu do odwzorowania (liczba kolorów, złożoność grafiki) oraz przekazu do klienta.

 

Metody znakowania odzieży w LOGO

 

LOGO od lat stosuje różne rodzaje znakowania odzieży dla odzieży roboczej, odzież ochronnej (w tym m.in. trudnopalnej) czy odzież promocyjnej lub korporacyjnej:

 

Naszywka drukowana

 

  • Druk sublimacyjny polega na nadrukowaniu wzoru farbami sublimacyjnymi na papierze. Następnie za pomocą termoprasy, wzór przenoszony jest na tkaninę poliestrową.

 

  • Stosujemy naszywki drukowanie podwijane, obrzucane overlockiem oraz naszywki imienne – świetna metoda personalizowania odzieży dla pracowników np. dla rentalu (serwisu prania).

 

  • Jesteśmy w stanie przygotować oznakowanie trudnopalne dla odzieży ochronnej.

 

Folixa flex / flock

 

  • Technika termotransferu z wykorzystaniem folii flex to metoda nadruku polegająca na wgrzaniu na tkaninę specjalnej folii z wcześniej przygotowanym projektem wyciętym na ploterze.

 

  • Różnica między foliami flex i flock to przede wszystkim grubość folii oraz jej struktura (flock przypomina „meszek”).

 

  • Idealne do prostych, jednokolorowych wzorów

 

Flex drukowany

 

  • Nadruk na białej lub przezroczystej folii flex po wydrukowaniu i wycięciu wgrzewany w tkaninę.

 

  • Ogromne możliwości odwzorowania kolorów. Do zastosowania na odzieży roboczej i koszulkach.

 

Sitodruk

 

  • Tradycyjny i trwały rodzaj oznakowania, farba nanoszona jest na tkaninę lub dzianinę poprzez przygotowane wcześniej matryce.

 

  • Bardzo dobre odwzorowanie kolorów i szczegółów logo, bardzo dobrze nadaje się do najbardziej skomplikowanych wzorów.

 

  • Ekonomiczny przy dużych ilościach.

 

Haft

 

  • Atrakcyjna, elegancka i trwała forma oznakowania odzieży.

 

  • Na każdy rodzaj odzieży, również na polary.

 

  • Stosowana jako haft bezpośredni, naszywki haftowane, a także w formie aplikacji.

 

W LOGO mamy technologię umożliwiającą przygotowywanie trwałych, unikalnych nadruków imiennych lub oznaczonych unikalnymi numerami.