PORADNIKI

program lojalnościowy

W obecnych, dynamicznych i nieprzewidywalnych czasach należy przede wszystkim pamiętać o najważniejszym elemencie każdego biznesowego ekosystemu – o kliencie. Czy można robić coś lepiej? Jedną z bardzo ciekawych opcji jest zastosowanie w firmie programu lojalnościowego. Odzież robocza w programie lojalnościowym może stanowić bardzo praktyczne rozwiązanie i wpływać na przywiązanie klienta do marki.

 

Program lojalnościowy jako element walki o uwagę klienta

 

Sposobów dotarcia do odbiorców i metod adresowania ich potrzeb jest wiele i każda firma ma na to swoją unikalną strategię. Jednym ze sposobów na utrzymanie i zainteresowanie klientów swoją ofertą jest program lojalnościowy wdrożony do oferty. Wiele źródeł wskazuje, że to skuteczna i w dłuższym terminie ekonomiczna metoda na utrzymanie klientów. Jest to szczególnie ważne w czasach, gdy pozyskanie odbiorcy robi się coraz droższe. Klienci mający dodatkowy powód do dalszych zakupów (punkty lojalnościowe, rabaty, bonusy) stają się lojalni i regularni w swoich nawykach zakupowych. Tym bardziej, jeżeli byli dotychczas zadowoleni z produktu lub usługi (źródło).

Bardziej przekonywujące i konkretne dane przynoszą badania – zgodnie z danymi AnnexCloud:

  • Program lojalnościowy zwiększa przychody o 5-10%
  • Firmy uczestniczące w programie lojalnościowym wydają średnio 5-20% więcej niż firmy poza programem
  • Firmy uczestniczące w programie lojalnościowym podejmują aktywność zakupową 5-20% częściej niż firmy poza programem

Najważniejszy aspekt programu lojalnościowego to utrzymanie klienta – biznes, który jest w stanie utrzymać 60% klientów traci 3-4 razy więcej klientów niż biznes ze współczynnikiem 80%. To znów się przekłada na olbrzymie koszty pozyskania nowych klientów, długi czas konwersji i ryzyko dla biznesu w dłuższej perspektywie. Co więcej, biznes który podniesie współczynnik utrzymania klientów o 5% zwiększa zyski o 25-95% (zgodnie z badaniami firmy doradczej Bain & Co.). (źrodło)

 

Czym zachęcić klienta w ramach programu lojalnościowego?

 

Każda firma rozumie swoich klientów i ma unikalne metody na zdobycie ich atencji. Dobry program lojalnościowy powinien mieć tak dobrane elementy wynagrodzenia klientów za lojalność i częste zakupy, żeby byli oni faktycznie zadowoleni i zachęceni do utrwalania nawyków zakupowych.
Jest kilka skutecznych programów, o których warto wspomnieć. Jednym z nich jest program lojalnościowy Sephory, który zrzesza ponad 17 milionów użytkowników. Klienci zbierają punkty i wymieniają je na zniżki lub na ekskluzywne produkty oferowane jedynie w ramach programu lojalnościowego. Efekt: 80% obrotów Sephory generowane jest w ramach programu lojalnościowego. (źródło).

Amazon wprowadził program Prime, w ramach którego w zamian za stałą opłatę roczną uczestnicy dostali opcję szybszych i tańszych dostaw oraz dodatkowe bonusy. Program działa – użytkownicy Prime wydają średnio 4x więcej na zakupy w Amazonie niż zwykli użytkownicy. To samo zrobiło na naszym rodzimym podwórku Allegro.

Programy lojalnościowe są atrakcyjne również na rynku B2B – producenci, którzy oferują swój produkt nie klientowi końcowemu, ale pośrednikom lub specjalistycznym odbiorcom. Przykładem może być producent olejów silnikowych, który sprzedaje oleje serwisom i warsztatom samochodowym. W ramach programu lojalnościowego można oferować zniżki. Takimi narzędziami dysponują jednak wszyscy producenci, a warto czymś się wyróżnić. Wtedy można do oferty wprowadzić takie produkty, która są ważne i atrakcyjne dla odbiorcy – w przypadku serwisów i warsztatów samochodowych mogą to być narzędzia, obuwie ochronne lub odzież robocza.

 

 Odzież robocza w programie lojalnościowym – dlaczego warto ją wprowadzić?

 

Nie ma lepszej metody na promowanie własnej marki niż wielokanałowość. Wszyscy mówią o reklamie (ATL / BTL / Google / sieci społecznościowe) – to są oczywiście potężne napędy nowoczesnego marketingu. Warto jednak pamiętać, że równie ważna jest budowa świadomości marki na poziomie ostatecznego klienta. Powinien on zetknąć się z marką odpowiednio wiele razy w różnych kontekstach.

Jednym z nich będzie zetknięcie się z ekspertem, specjalistą, osobą wykwalifikowaną w danej branży noszącą odzież z logotypem producenta. Mechanik robiący przegląd może uwiarygadniać jakość oleju silnikowego. Brukarz – może promować producenta kostki. Dystrybutor dachów lub dekarz – zwiększy zasięg marki producenta dachówek. Firma budowlana może eksponować logotyp producenta betonu, materiałów budowalnych, dociepleniowych, producenta okien, itd. Pomysłów jest bardzo wiele i właściwie od producenta zależy gdzie położyć akcent.

 

Dlaczego odzież robocza w programie lojalnościowym znakomicie przywiązuje klienta do marki?

 

Uczestnik programu B2B jest z reguły pracodawcą, który musi systematycznie zaopatrywać pracowników w odzież i obuwie robocze. Dzięki obecności tych artykułów w ofercie ma poczucie znacznych oszczędności – nie wydaje swojej żywej gotówki. Aspekt systematycznego zapotrzebowania też ma znaczenie – uczestnik i jego pracownicy przyzwyczajają się do obecności odzieży i obuwia w ofercie i uczestnik często do niej zagląda, bo np. przybył nowy człowiek, którego musi ubrać.

Odzież i obuwie się zużywają, co gwarantuje stałe korzystanie o oferty. Warunkiem takiego stałego przywiązania jest dobra jakość odzieży i oferta dostrojona do branży.

 

Przykładowa oferta odzieży roboczej w programie lojalnościowym

 

Z doświadczenia wiemy, że właściwa oferta wymaga dłuższego czasu i wymiany doświadczeń z uczestnikami programu lojalnościowego. Nie zawsze pierwsza oferta będzie w 100% trafiona. Bazując jednak na bogatych doświadczeniach naszej firmy wiemy co może przekonać klienta, dbając jednocześnie o wizerunek producenta:

  • wysokiej jakości spodnie do pasa lub ogrodniczki
  • bluzy i kurtki robocze z oznakowaniem
  • czapki z nadrukiem lub haftem
  • jakościowe t-shirty, polo lub bluzy z estetycznym oznakowaniem
  • koszule wizytowe i służbowe
  • odpowiednio dobrane obuwie robocze
  • dodatki – rękawiczki, okulary, nakolanniki, inne artykuły BHP które mogą być istotne dla danej branży

 

Odzież robocza LOGO w programie lojalnościowym

 

Zachęcamy do kontaktu z naszym działem handlowym – jesteśmy od ponad 30 lat producentem odzieży roboczej i ochronnej, od ponad 15 lat tworzymy odzież dla naszych klientów pod potrzeby programów lojalnościowych. Wiemy, na co zwrócić uwagę, potrafimy dobrać tkaninę, rozwiązania konstrukcyjne, kolory, rodzaj oznakowania, znamy również preferencje klientów. Nasi doświadczeni przedstawiciele handlowi chętnie przygotują wizualizację i pomogą stworzyć katalog atrakcyjnych wizualnie, praktycznych i ekonomicznych produktów.

Oferujemy również usługi logistyczne i IT – mamy możliwość stworzenia magazynu dla odzieży w programie, dystrybucję do uczestników programów, a także uruchomienie platformy internetowej do rejestracji i obsługi klientów.